تفسیر موضوعی قرآن

تفسیر موضوعی قرآن

تقدیم به اساتیدم مرحومین: ایت الله کاشانی و ربانی شیرازی صاحب وسائل الشیعه
تفسیر موضوعی قرآن

تفسیر موضوعی قرآن

تقدیم به اساتیدم مرحومین: ایت الله کاشانی و ربانی شیرازی صاحب وسائل الشیعه

احل الله البیع و حرم الربوا

اینجانب برای وزارت اقتصاد اعلام آمادگی میکنم

اقتصاد جمهوری اسلامی باید اسلامی باشد. شعار نه شرقی، نه غربی دران منظور شود، لذا اینجانب سید احمد حسینی ماهینی دارای سابقه کاری و تحصیلات مرتبط، اعلام آمادگی می نمایم. بنده در سال 1352وارد دانشگاه تهران در رشته مدیریت بازرگانی شدم، و در سال 1353در واحد درسی توسعه اقتصادی، نظریه توسعه اقتصاد اسلامی را مطرح کردم و جزوه های ان بین دانشجویان توزیع شد. حتی مورد تشویق مستقیم گروه مهدویون که از مجاهدین خلق منشعب شده بودند، قرار گرفت. در سال1354با همکاری دکتر سید محمود حسینی سیاهپوش جزوه مدیریت اسلامی و پوستر تشکیلات الهی را تهیه کردیم. بعد از انقلاب فرهنگی در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، با کمک ایت الله تسخیری رشته اقتصاد اسلامی را تأسیس کردیم، با ایجاد دانشگاه تربیت مدرس از سال 1361 اقتصاد و مدیریت اسلامی را تدوین کرده، برای نیروهای مسلح و سازمان امور اداری و استخدامی فرستادیم، و با کمک استاد داوودی در وزارت اقتصاد نیز نشریات را هدایت نمودیم. اما متاسفانه حضور لیبرال ها و غیر اسلامی ها باعث شد، تا توسط ستاد بسیج اقتصادی به رهبری بهزاد نبوی، اقتصاد کمونیستی بعنوان اقتصاد اسلامی مطرح، و قضیه کوپنیسم درست شود. با اینکه بارها توسط مهندس موسوی و بهزاد نبوی، و بواسطه نماینده مشهد صالح ابادی، دعوت به کار گروهها شدم ولی نپذیرفتم. و تا حالا هم اقتصاد کشور را غیر اسلامی می دانم. زیرا اولین اصل در اقتصاد اسلامی، حلال بودن  است. کتب اقتصادی اسلام که تحت عنوان مکاسب، تدریس میشود، ابتدا مکاسب محرمه تدریس میشود. چون امام صادق میفرماید الفقه ثم المتجر  ابتدا فقه یاد بگیرید بعد به تجارت بپردازید. اقایان نخوانده ملا هستند و نظر هم میدهند.   فرض بران است که همه مکاسب حلال است. لذا شخص باید مواظب باشد به حرام نیافتید. مثلا همه فکر میکنند بانکداری حلال است. اما به دو دلیل عمده، از مکاسب محرمه هست، یکی مسایل رباخواری است، که قران میفرماید همه می گویند ربا خواری هم مثل تجارت است. احل الله البیع و حرم الربوا. در حالیکه تجارت حلال و رباخواری حرام است. دوم کنز مال است. پس انداز بدگمانی به خدا و امیدواری به بانکها هست. خزانه داری در اسلام حرام است. بیت المال باید فوری تقسیم شود. و الا مشمول ایه کنز میشود. علمای درباری یا اسلام امریکایی می گویند، بانک چون شخص نیست مشمول ایه نمیشود. یا میگویند کنز حساب نمیشود چون میخواهند جایزه بذهند و ان را تقسیم کنند. لذا توصیه می کنم به بنده اجازه دهند علمای درباری و اقتصاد دانان غربگدا را تسویه کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد